Tenminste dat is wat wij horen. Er ontstaat meer behoefte aan langere termijnstrategieën. De mensen zijn het beu om constant heen en weer geslingerd te worden tussen rechts of links, rood of blauw, vandaag doen we het zo, maar morgen is het weer anders.

Informatieverstrekking

Dit zien wij vooral bij de CO2 en PFAS-berichtgeving, het raakt de agro- en bouwsector. Mensen zijn het zelfs zo zat dat ze er de straat voor op gaan om hun stem te laten horen. Iedere keer is de berichtgeving anders, en ook de reacties die je dan hoort: We wisten het wel maar hebben het nooit gezegd OF we hebben nooit gehandhaafd maar dat gaan we nu wel doen. Anno 2020 zou je toch gewoon iedereen moeten kunnen bereiken en daarover goed moeten kunnen infomeren. Echter gaat het van de hak op de tak en weet niemand eigenlijk nog hoe en wat.

De krant, een medium uit vervlogen tijden

In het verleden las iedereen de krant en kwam via diezelfde krant het nieuws bij je terecht. De krant is echter bijna verdwenen en iedereen zit op het internet. Hierdoor zijn veel verbanden of langere termijnstrategieën verdwenen. Op het internet gaat alles snel. Journalistiek is niet verdiepend genoeg meer. Vroeger voelde de redacteur zich verantwoordelijk voor de berichtgeving, als een soort van autoriteit. Nu kan iedereen bij wijze van nieuws de wereld in sturen ongeacht of dit waar of onwaar is. Gevolg hiervan, je wordt nu veel meer heen en weer geslingerd en dat maakt dat mensen zonder plan aan de gang gaan.

Lange termijn, meer kwaliteit

Wij merken dat er steeds meer aversie komt tegen het starten zonder plan. Wij zien wanneer we onze digitaliseringspresentatie geven dat mensen aan het denken worden gezet. Ze gaan verbanden zien. Zoals het verband tussen wat software in ons dagelijks leven doet en wat je als bedrijf doet. Hoe kun je software zo inzetten in jouw bedrijf, dat jouw diensten of producten zo goed mogelijk in de behoeftes van jouw klanten voorzien? Hoe kun je daar digitalisering om heen bouwen? Dit gaat over langere termijnstrategie, je hebt het over kwaliteit leveren in plaats van op de korte termijn dingen doen en mensen pleasen.

De nuchtere brug tussen business en IT

Om dit te bereiken heb je mensen nodig die de nuchtere brug tussen business en IT kunnen bouwen. En er zijn best mensen die dit goed kunnen maar dan moet je wel zoeken, want het is niet logisch dat je die zelf in huis hebt of dat je er zomaar tegen aan loopt.

Wij willen een wegwijzer zijn naar een nuchtere brug tussen business en IT

Wil je hier meer over weten of hier eens met ons over van gedachten wisselen, neem dan contact met ons op.