Big Data en de MKB’er: interessant of niet?

okt 11, 2018 Blogs

Uit recent onderzoek, uitgevoerd door Kantor TNO in opdracht van ABN Amro, blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagde Nederlandse MKB’ers vindt dat Big Data niet relevant is voor zijn of haar bedrijf. Bij kleine bedrijven tot 20 werknemers blijkt zelfs drie kwart de relevantie niet te zien. Terwijl bij grotere bedrijven tot 200 werknemers de helft de relevantie wel in ziet.

Je kunt dus zeggen dat hoe groter het bedrijf, hoe meer Big Data wordt gezien als een toegevoegde waarde voor het bedrijf.

Waarom is Big Data dan toch interessant voor het MKB?

Big Data kan een bijdrage leveren aan omzetgroei en een beter inzicht in de kosten. Je loopt dus kansen mis wanneer je Big Data nog niet op je agenda hebt staan. De MKB’er staat bekend om zijn flexibiliteit en Big Data kan dan helpen met het snel nemen van beslissingen. Data-analyse biedt het MKB beter inzicht in klantgedrag, productieprocessen en kan kansen creĆ«ren.

Ingewikkeld om te starten?

Nee hoor, door klein te beginnen met bijvoorbeeld het inventariseren vanuit de AVG richtlijnen: Welk type data wordt er gegenereerd binnen het bedrijf en welke data waardevol is kun je al een kleine stap maken en raak je bekend met Big Data.

Samenwerken

Kom in contact met Big Data specialisten en deskundigen, laat je goed voorlichten. Het is van belang dat je ervaringen opdoet die nauw verbonden zijn aan jouw eigen bedrijfsactiviteit. Je wilt immers dat het overzichtelijk en transparant blijft.

Buro Flevo, jouw informatiemanager

Wij gaan je helpen door voor jouw organisatie de informatiemanager te zijn. En niet alleen voor jou maar we willen graag voor iedereen in ons netwerk deze rol vervullen. Zo bundelen we de krachten en komt kennis en ervaring uit allerlei invalshoeken samen. Wij zien de waarde van Big Data!

Het volledige rapport lezen? Klik dan hier. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf, vul dan onderstaand formulier in. Dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken.

[ccf_form id=”131″]