Hoe dicht bij je klanten ben jij?

apr 9, 2020 Blogs

Digitalisering: de overgang van informatie naar een digitale vorm, dat wil zeggen in een vorm die gebruikt kan worden door bijvoorbeeld computers, laptops etc. 

Digitalisering is van nu en iedereen heeft er mee te maken. Data verzamelen doe je niet omdat het leuk is om te doen, maar doe je omdat je het wilt hergebruiken. 

Vabo Composites en digitalisering

Vabo Composites in Emmeloord heeft innovatie en vernieuwing al jaren hoog op de agenda staanDigitalisering is dan ook een logische volgende stap.

Maar is dat een grote stap? Ja en Nee. Stakeholders in beeld brengen en een business canvas zijn voor hun al jaren gesneden koek. Wij onderzoeken hun plannen en strategie en kijken met welke technologie het mogelijk is om hun diensten en producten te digitaliseren. Dat klinkt nu nog als toekomstmuziek maar we weten allemaal dat we er in MKB-land mee aan de slag moeten. 

De toekomst is dichterbij dan je denkt 

Ook al klinkt de toekomst nog ver weg, je zult als ondernemer nu toch actie moeten ondernemen wil je over bijvoorbeeld 4 jaar klaar zijn voor een nieuw businessmodel. Een businessmodel waarin digitalisering een onderdeel is van je bedrijf, waar jij je geld mee gaat verdienen. 

Bedrijven die alleen maar diensten en producten leveren zoals ze dat nu ook doen, zullen erachter komen dat het steeds lastiger wordt om contact te hebben en te houden met de klanten, om te innoveren, om de snelheid erin te houden, om andere bedrijven die wel goed gedigitaliseerd zijn bij te kunnen houden. 

Digitalisering van je product maakt snelle innovatie mogelijk. 

Life-cycle management

Voor Vabo Composites hebben wij een mooi plan geschreven waarmee zij veel dichter bij hun klant kunnen zijn. Hoe zij life-cycle management op een goede manier kunnen doen zodat waarnemingen die gedetecteerd worden door sensoren in het product gelijk meegenomen kunnen worden. De data rond het bestaande product, is de moeder van de volgende versie. Data gaat ook in het gebruik van de producten veel gebruiksgemak toevoegen. Op deze manier kunnen ze in het bedrijf producten snel en efficiënt innoveren, verbeteren, upgraden en beheren en dat alles op afstand zonder dat ze hun klant met allerlei ingewikkelde vragen hoeven lastigvallen. Vabo Composites kan zelf de monitoring doen, zelf de data vergaren om volgende stap te maken. 

Onze ambitie is om voor Vabo Composites een roadmap te maken waarmee ze visie hebben voor de aankomende 4 jaar, om te ontwikkelen, een platform te bouwen, stakeholders dichtbij te krijgen, verbindingen te maken met alle betrokkenen. Van idee tot ontwikkeling van het product tot aan het onderhoud en de end of life cyclus van het product digitale ondersteuning te creëren die waarde toevoegt. 

Voordeel 

Voordeel voor de klanten van Vabo Composites is dat zij hun eigen plan kunnen managen en door gebruik van het product invloed en snelheid kunnen houden in innovaties. De data worden continu verbetert, deze klanten wordt een hoge mate van zelfredzaamheid gegund en zo kan Vabo Composites op een goede manier hun data systeem geautomatiseerd voeden. 

Vanwege de corona crisis is een afspraak op locatie momenteel niet mogelijk. Wil jij toch vrijblijvend in gesprek neem dan contact met ons op. Wij plannen graag een digitale ontmoeting om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen zodat jij net als Vabo Composites voorbereid bent op de toekomst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *