Bij digitalisering denken wij aan het verbeteren van het bedrijfsproces of onderdelen daarvan. Een andere manier om relevant te zijn en te blijven heeft te maken met de data, die je deelt met je (eind)klant en andere stakeholders binnen de productieketen. Digitalisering kan je dus ook helpen aan new business en nieuwe verdienmodellen.
Verschillende fases
Het meest gebruikte buzz-woord bij digitalisering is natuurlijk “de digitale transformatie”. Hiermee krijgt digitalisering een zwaar stempel van een maatschappelijke transformatie met zich mee, terwijl veel bedrijven nog met heel andere dingen bezig zouden moeten zijn. Daarnaast worden managers vaak op resultaat afgerekend en dus niet op veranderingen die ze te beweeg hebben gebracht. Niet heel erg aantrekkelijk dus om een transformatie te realiseren als je niet precies weet welke resultaten het kan opleveren.
Verschillende behoeften
Veel bedrijven hebben nu nog behoefte aan digitale reparaties of digitale optimalisatie. Het is de vraag of “de wet van de remmende voorsprong ze gaat redden”. Uit onderzoek blijkt dat de voorlopers op het gebied van digitalisering betere marktresultaten boeken. Genoeg reden dus om je maar eens te gaan verdiepen in de behoeften die spelen bij jouw klanten.
Echt waar: een goed plan werkt!
Om gebruikt te maken van techniek, dus digitalisering, is het van belang om te beginnen met een goede strategie. Jouw vroegere missie en visie kunnen wel een update gebruiken denken wij. Ben je nieuwsgierig welk plan wij voor jouw new business of huidige ict-problemen wij zouden kunnen bedenken? Of ben je al helemaal overtuigd en zoek je een inspirerende partner, die je op regelmatige basis aanspoort tot actie? Neem contact met ons op.