Patronen herkennen: een slimme manier voor het multiplien van je klanten

Je meest succesvolle klantenrelaties: je noemt ze waarschijnlijk eenvoudig op. Je kent de afnamefrequentie van jouw product en er is sprake van een goed, wederzijds contact. Heb je ook een duidelijk profiel voor ogen van deze klanten en weet je welke prospects je dezelfde voorkeuren en gedragskenmerken kunt toekennen?

Bespaar kostbare tijd met deze tips over communicatiestromen

Als ondernemer heb je te maken met verschillende communicatiestromen. Wie deze goed op elkaar afstemt, bespaart tijd. Heel veel tijd zelfs. Dagelijks e-mailverkeer is ook zo’n communicatiestroom, maar wel eentje waarvan we in de toekomst geen gebruik meer maken.

Dit wist je nog niet over big data

“Eén of meerdere datasets die te groot zijn om met reguliere databasemanagementsystemen onderhouden te worden.” Dat is de omschrijving die Google laat zien als je op ‘big data’ zoekt. Arend Jan te Velde van Buro Flevo spreekt liever over data waarvan je waardevolle informatie maakt. “Schatgraven noem ik dat.”